MERDEKA!!

MERDEKA!!

Rabu, 28 November 2007

Suruhanjaya Diraja... terma diputuskan, keanggotaan belum lagi

Suruhanjaya Diraja... terma diputuskan, keanggotaan belum lagi
Oleh: paiseh_beb

Kabinet yang bermesyuarat semalam bagi membincangkan penubuhan Suruhanjaya seperti yang diminta memutuskan terma rujukan suruhanjaya tetapi keanggotaannya belum diputuskan lagi. Terma dan rujukan Suruhanjaya Diraja dibuat secara kolektif di kalangan jemaah menteri.

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang mempengerusikan mesyuarat tersebut, telah mengambil maklum semua pandangan berhubung pembentukan suruhanjaya itu.


Manakala Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berkata, mesyuarat hari ini tidak membincangkan senarai ahli yang akan menganggotai suruhanjaya berkenaan.Sebaliknya, kata beliau, senarai ahli Suruhanjaya Diraja itu akan diumumkan sendiri oleh Perdana Menteri selepas ini.

Sementara itu, Ketua Umum KeADILan Dato’ Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkan permohonan untuk mengetepikan perintah Badan Pencegah Rasuah kepada beliau untuk menyerahkan klip video penuh VK Lingam. Peguam beliau dalam kes ini adalah Bendahari KeADILan, William Leong.

Permohonan dibuat di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dan pendengaran kes ditetapkan untuk 3 Januari, 2008.


Tiada ulasan: