MERDEKA!!

MERDEKA!!

Ahad, 18 November 2007

PETUALANG NEGARA: ANWAR dan RPK mesti ditangkap di bawah ISA

TIGA DALANG UTAMA PERHIMPUNAN HARAM 10 NOV...





OLeh: ANAKomak

"Tidak manis dalam perkara ini kita heret nama baginda. Elok dihentikan dakwaan ini secepat mungkin kerana dalam Islam kita tidak boleh memfitnah antara satu sama lain," titah baginda Sultan Ahmad Shah semalam kepada media dalam melahirkan rasa kesal dan tidak senang baginda dengan apa yang telah dilakukan oleh BERSIH dan pembangkang khususnya Sivarasa, Anwar Ibrahim dan Raja Petra Kamarudin.

Dakwaan pihak tertentu kononnya Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Istana Negara memperkenankan perhimpunan haram di ibu negara pada 10 November lepas disifatkan oleh Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah sebagai tidak manis.Menurut baginda, adalah sesuatu yang tidak elok mengaitkan nama Yang di-Pertuan Agong dengan perkara yang tidak bermoral itu.

Dalam satu kenyataan semalam, Yang di-Pertuan Agong melahirkan rasa kesal baginda terhadap pihak tertentu yang mendakwa baginda memberi perkenan dan menyokong perhimpunan itu yang dianjurkan oleh sebuah badan dikenali Bersih dan disokong parti-parti pembangkang.Sultan Ahmad Shah bertitah bahawa baginda yakin Tuanku Mizan tidak terlibat sama sekali dengan perhimpunan berkenaan.

Perhimpunan yang diadakan atas nama menuntut pilihanraya bersih dan adil itu sebenarnya telah banyak mendatangkan impak negatif kepada negara dan institusi Raja-raja.Perhimpunan yang telah dilarang namun tetap diadakan hingga membabitkan Yang DiPertuan Agong cukup melambang sikap 'kurang ajar' dan mencabul kedaulatan undang-undang.

Pemerhatian yang jelas kita lihat adalah kesempatan mengeksploitasi atas kepentingan peribadi bagi pihak pembangkang.Suara rakyat suara majoriti dan majoriti rakyat di negara ini meluahkan rasa tidak puas hati terhadap perarakan yang diadakan dan menyarankan agar mereka yang mengdalangi perarakan haram itu di penjarakan melalui ISA.

Bersih dan kroninya cuba melaga-lagakan Raja-Raja dengan fitnah yang tidak manis dengan melibatkan Yang DiPertuan Agong dan ini boleh mengaibkan Baginda dimata dunia! Sebagai rakyat yang sayang dan taat kepada raja, kita harus menyokong usul agar beberapa nama ini dikenakan tindakan ISA.Antaranya, Anwar Ibrahim dan Raja Petra Kamaruddin (RPK)

Anwar dan RPK adalah dalang utama yang menganjurkan perhimpunan ini.Apa yang disebut 'mastermind' adalah sesuai sekali untuk mereka berdua ini.RPK dan Anwar telah berjaya memperalatkan PAS dalam mewujudkan huru-hara dan mencemarkan nama baik raja dan negara.

Kedua-dua mereka ini lebih dilihat mempunyai niat dan cita-cita buruk untuk menjatuhkan kerajaan.Raja Petra Kamarudin (RPK) di fahamkan mempunyai pertalian darah dengan Yang DiPertuan Agong, dengan itu beliau menggunakan kuasa pertalian itu untuk mencanang fitnah bahawa Baginda memperkenan perhimpunan tersebut.

Inilah RPK, seorang yang bersifat paderi yang bertopengkan islam dan kini sewenang-wenangnya menghina DYMM tanpa sebarang rasa bersalah.Sungguhpun RPK mengaku bersaudara dengan DYMM tetapi kenapa beliau sanggup mengkhianati Baginda dengan melaga-lagakan Raja dan rakyat.Apakah ini sifat insan berdarah raja?

Bagi membendung perkara yang lebih merbahaya, kedua-dua mereka ini mesti dikenakan ISA demi kesejahteraan negara.Lebih utama, Anwar Ibrahim yang bersifat kejam dan seorang penipu besar.Sejarah mengenai beliau banyak melibatkan keganasan dan rusuhan.

Anwar dan RPK adalah pelopor BERSIH dan perhimpunan Raksasa 10 November lalu yang disokong kuat oleh gerakan anti Islam di Malaysia.
Gerakan di atas paling banyak menyokong gerakan anti Islam yang diperjuangkan oleh Interfaith Commission (IFC). Malah IFC pernah ditaja oleh Konrad Adeneuer Foundation (KAF) sebuah Yayasan Kristian yang beribu pejabat di Jerman.
Apakah PAS lupa dengan tuntutan gerakan anti Islam di Malaysia yang mempertahankan gejala murtad dikalangan umat Islam di Malaysia? Atau mencampuri hal ehwal agama Islam dan memberikan kuasa kepada mahkamah sivil berbanding mahkamah syariah?

Malaysia adalah sebuah negara Islam.Malaysia harus di selamatkan!! Apakah dua manusia seperti ini harus dibiarkan bermaharajalela?

Kementerian Keselamatan Dalam Negeri harus peka dan mengambil tindakan tegas kepada Anwar dan RPK dengan mengenakan tindakan ISA terhadap mereka.Tangkap dan penjarakan mereka!!


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tiga dalang ini perlu ditangkap!!!
sumbatkan diorang ke ISA.