MERDEKA!!

MERDEKA!!

Isnin, 19 November 2007



Anwar dan RPK wajar ditahan dibawah ISA
Oleh: ANAKomak layari: www.suaralantangjejaka.blogspot.com

Perjuangan dua insan bernama Anwar dan Raja Petra Kamarudin mesti dihentikan.Titik noktah patut diberi kepada dua sekawan ini.Penutup keganasan dua sekawan ini harus dihentikan serta-merta.Jika tidak lebih banyak perkara buruk yang merosakkan moral masyarakat bakal berlaku.

Anwar Ibrahim dan Raja Petra Kamarudin perlu ditahan dibawah ISA demi keselamatan rakyat, agama dan negara.Tidak perlu dibangkitkan soal dalil mengapa harus ditahan dua sekawan ini kerana umumnya sudah tahu akan kedajalan yang dilakukan oleh mereka.Antaranya rusuhan di ibukota dengan pinjaman nama tuntutan adil dan bersih..kononnya.

Anwar Pembelot dan Pengganas Demontrasi.

Anwar Ibrahim adalah seorang insan unik, terkenal di seantero dunia. Dia bangkit daripada seorang manusia kerdil sehingga hampir menjadi orang nombor wahid di Malaysia. Bijak berpidato dan dipercayai umum sebagai pejuang Islam tulen. Adakah dia mangsa konspirasi? Atau dia sendiri merupakan konspirator yang licik.

Apa jadi dengan kisah Anwar diracun arsenik? Terbukti kisah itu merupakan sandiwaranya. Kemudian timbul pula tragedi dia sakit tulang belakang yang boleh menyebabkan dia lumpuh kononnya disebabkan didera sewaktu ditahan polis. Ini juga sandiwara dan jangan lupa Anwar beberapa kali terjatuh semasa menunggang.Namun, apa yang paling dahsyat adalah konspirasi Anwar dalam menjatuhkan islam di Malaysia.

Al-Quran membezakan antara kafir yang sanggup berdamai dengan orang Islam yang berbeza dari kafir yang bermusuhan terang-terangan dengan ummat Islam serta ajaran Islam. Jenis kedua ini dinamakan Kafir Harbi.

DAP dan kawan-kawan Kafir DSAI adalah Kafir Harbi kerana sentiasa mempersoalkan ketua-ketua agama kita (Kesultanan& Peranan PM/MB selaku penasihat), mahkamah syariah dan sentiasa mencari kesalahan pemimpin Islam. Pada hal orang kafir Malaysia juga tak sunyi dari kesalahan (edar dadah, bapa pelacuran, along, judi, arak samseng dan lain-lain).

Lim Kit Siang pernah berkata "langkah mayat saya dulu sebelum bentuk negara Islam"tapi Hadi Awang sanggup bersekongkol dengan DAP Kafir Harbi.

Anwar Ibrahim lebih teruk dari kafir harbi Malaysia. Dia menggunakan USA dan Kristian Jerman, Kanada dan Britain mempersoalkan Ketuanan Melayu. Pada hal ketuanan melayu berlaku sangat baik kepada Bukan Islam Malaysia. Bayangkan- kaum India yang majoriti di mana-mana kawasan Parlimen pun kita berikan kerusi. Tapi India seperti Sivarasah (sekarang orang kuat DSAI) tidak marahkan Samy Vellu (yang tamak dan tidak membantu India miskin dengan bersungguh).

Dia marahkan UMNO. Adakah itu wajar? Bila mana mereka perkatakan korupsi mereka langsung tidak lemparkan tuduhan kepada golongan yang terlibat dengan jenayah berat kenapa?. Kenapa hanya persalahkan Melayu (Islam) sahaja? Fikirkan...

Selepas Anwar dibebaskan daripada penjara pada tahun 2004, Anwar menjanakuasakan kembali kuasa vito milik beliau dengan satu perjanjian sulit bersama Wolfowitz.
Pada tahun berikutnya, Anwar menyatakan sokongannya ke atas pelantikan Wolfowitz sebagai presiden Bank Dunia tetapi menegaskan bahawa beliau tidak berkongsi pandangan Wolfowitz mengenai perang Iraq.


Di Malaysia, Anwar masih dalam keadaan selesa dengan menunggang kerbau-kerbau belaan beliau.Antaranya, Tan Sri Khalid Ibrahim, Sivarasa Rasiah, Raja Petra Kamarudin, Lim Kit Siang, Hadi Awang, Husam Musa, Tian Chua dan Karpal Singh.Kesemua mereka ini sering dijadikan tunggangan Anwar dalam menyeberangi lautan politik negara untuk mencapai cita-cita menjadi Perdana Menteri.

Bagi memenuhi satu daripada agenda peribadinya, Anwar bertindak pada 10 November 2007, satu perarakan besar-besaran parti pembangkang diadakan dari Dataran Merdeka ke Istana Negara bagi menuntut satu pilihan raya yang lebih bersih. Perarakan ini dianjurkan oleh Bersih, satu perikatan badan-badan bukan kerajaan (NGO) yang rapat dengan pembangkang.

Antaranya ialah Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Women’s Development Collective (WDC) dan Writers Alliance for Media Independence (WAMI). Kumpulan ini diturut didokongi oleh pemimpin parti pembangkang dan juga pemimpin kesatuan sekerja yang mempunyai hubungan rapat dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Mereka menuntut agar Yang Di Pertuan Agong dan Majlis raja-raja mengarahkan Suruhanjaya Pilihan Raya melakukan pembersihan daftar pemilih, memansuhkan undi pos, penggunaan dakwat celup jari dan akses kepada media. Mereka juga menuntut orang-orang Cina dan India diberikan tempat dalam Majlis Mesyuarat Raja-Raja Melayu.

Anwar jugalah yang mencetuskan kemarahan rakyat kerana beliau pandai memainkan watak untuk memperdayakan rakyat agar turut membenci kerajaan.Sebagai rakyat yang sayangkan tanahair, kita wajib menolak Anwar dan sekaligus menyokng penuh agar tindakan ISA dikenakan atas pembelot negara ini.

Raja Petra Kamarudin Raja Pembohong

Seorang pengkhianat, petualang dan pembelot, itulah antara gelaran yang sememangnya bersesuaian untuk diberikan kepada pengendali blog Malaysia-today.net, Raja Petra Kamaruddin (RPK) atas apa yang dilakukannya selama ini.


RPK yang sebelum ini begitu lantang memperjuangan kebebasan dan tidak lekang dengan artikel penipunnya dilihat semakin ghairah menulis isu-isu yang mampu menimbulkan kemarahan pihak-pihak tertentu dan seterusnya mencetuskan ketegangan antara dua kaum.

Malah Raja Petra yang kini tanpa pekerjaan tetap, tanpa segan silu mempersendakan Yang DiPertuan Agong, Institusi raja dan juga agama Islam dengan pelbagai pembohongan termasuk pengakuan menyatakan DYMM Tuanku Sultan Mizan memperkenan perhimpunan menuntut pilihanraya bersih dan adil.

Raja Petra Kamaruddin yang turut mendapat jolokan nama sebagai Raja Mat Jenin terlalu banyak mencipta kelemahan kerajaan. Banyak artikel dari laman web beliau (walaupun banyak juga tulisan yang diceduk dari blog lain) adalah berupa propoganda untuk melemahkan kerajaan kepimpinan Pak Lah yang sering tersasar dari fakta yang sebenar.

Kini raja Mat Jenin ini telah melampaui batas apabila beliau dengan sewenang-wenangnya menghina dan menghasut rakyat.Antaranya:
1) Menghina Yang Dipertuan Agong dan merosak institusi Yang Dipertuan Agong.
2) Menghina dan memperlekehkan kedudukan Islam sebagai agama rasmi persekutuan.
3) Ungkapan dan kenyataan dalam blog itu menghasut dan mengandungi unsur-unsur perkauman dengan tujuan menimbulkan rasa benci dan keganasan dikalangan rakyat Malaysia yang berbilang bangsa dan agama.


Biarpun isi kandungan didalam blog RPK ini melampaui batas kesabaran rakyat namun apa yang ingin dibangkitkan adalah penglibatan beliau dalam perhimpunan haram Bersih dan tindakan sesuka hati yang digunakan atas alasan pertalian darahnya dengan Yang DiPertuan Agong yang turut dipergunakan Anwar dalam menghidupkan ruh keganasan rakyat.

Apakah manusia seperti ini hendak kita biarkan terus menguasai mentaliti rakyat khususnya generasi anak muda?

Penghinaan terhadap raja kita dan agama kita jelas membuktikan Raja Petra adalah batu api yang besar untuk mencetuskan satu pergolakkan yang kurang baik bagi masyarakat kita di Malaysia. Jika kita amati dengan teliti, kita dapat merasakan ada pihak yang sedang cuba membakar api perkauman dan ada pihak yang cuba melaga-lagakan bangsa Melayu dan bangsa-bangsa asing kerana tidak senang dengan keamanan dan keharmonian masyarakat majmuk di Malaysia

Lebih menjelikkan Raja Petra mahu membuktikan bahawa dia kebal dan tidak boleh disentuh, sebaliknya beliau juga lupa bahawa beliau adalah manusia biasa yang hidup dalam undang-undang yang di cipta oleh manusia dan bukannya undang-undang ciptaan Allah SWT yang boleh dirubah oleh manusia sendiri!

Fahaman yang sesat RPK wajar ditolak apabila dengan gah beliau menghalal apa yang haram.Sedih! Itulah perasaan yang timbul apabila RPK melonjakkan diri sendiri dengan mengatakan dirinya penuh berilmu lantas merendahkan orang lain apabila beliau mengatakan fahaman Islam yang diamalkan oleh orang Melayu kini adalah salah dan terpesong daripada ajaran yang asal.

Begitu sekali dakwaan RPK. Bangsa Melayu adalah bangsa yang beragama Islam. Memang benar ada yang tidak benar-benar mengikuti seperti apa suruhan-NYA yang asal. Contoh terdekat adalah RPK sendiri. Jika benar seperti yang dinyatakan oleh beliau yang beliau berpegang pada ajaran asal Islam, mengapa beliau begitu galak membuat fitnah?

Adakah dalam Islam asal membenarkan penyebaran tohmahan dan menghina kerajaan serta pemerintah? Adakah dalam Islam asal membenarkan ummatnya keluar masuk gereja, berkata ‘jika aku kristian sekalipun’ dan minum arak contohnya, tidak salah dan dihalalkan?

Adakah benar begitu? Ajaran asal yang manakah yang dituruti itu? Memang benar sebagai manusia biasa pasti ada kesalahan yang dilakukan. Namun, sebagai manusia biasa juga kesalahan yang dilakukan itu tidak harus diulangi.Siapa beliau untuk jadi penilai? Tidak layak untuk RPK mengatakan orang Melayu Malaysia tidak mengikuti ajaran Islam yang asal.

Masakan negara luar memberi pengiktirafan kepada Malaysia sebagai sebuah negara Islam serta mengatakan cara dan pelaksanaan Islam kita bersesuaian dengan masyarakat majmuk Malaysia, jika benar ikutan kita salah? RPK sebenarnya sudah nyanyuk dan wajar disumbat ke penjara atas hasutan yang boleh mempengaruhi pemikiran rakyat.

Gejala ini perlu ditangani yang mana ianya kini hampir dapat mempengaruhi rakyat Malaysia dan selagi Raja Petra tidak ditahan dan disimpan atas akta ISA, maka lebih ramai rakyat yang biadab akan lahir seperti Namwee yang manghina lagu kebangsaan kita menjelang kita menyambut kemerdekaan.

Sebagai rakyat yang prihatin pada nasib nusa bangsa, bersama kita berkempen dan menyeru agar akta ISA dikenakan ke atas kedu-dua pengkhianat bangsa dan agama ini.Apatah lagi dengan melibatkan DYMM Yang DiPertuan Agong dan Raja-Raja Melayu dalam isu politik sememangnya tidak boleh dimaafkan dan amatlah biadap.









3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KATA ORANG GAMBAR MENUNJUKKAN BUKTI...HAH!!! INILAH BUKTINYA BETAPA PAS BERTOPENGKAN ISLAM DALAM MERAIH KEMENANGAN DALAM PILIHANRAYA NANTI...KOMPLT PAS DENGAN DAP AMAT NYAT DAN PELIK...ANWAR IBRAHIM BOLEH JAMU PENYOKONG DENGAN ARAK???
ADVANCE BETUL CARA ANWAR NI BERPOLITIK KAN????

Tanpa Nama berkata...

ANWAR WAJAR DITAHAN ISA???

BENAR DAN MOLEK SANGATLAH PANDANGAN DAN PENDAPAT PENULIS..
LANUN MASYARAKAT DAN DAJJAL MELAYU SEPERTI ANWAR HARUS DIHUKUM!!!!

Tanpa Nama berkata...

anwar dan RPK musuh islam yang nyata...
rasa nak maki je kat sini tapi islam tak galakkan memaki hamun sesama islam tapi..islam kah mereka jika niat dihati ingin menghancurkan islam??