MERDEKA!!

MERDEKA!!

Jumaat, 28 September 2007

PEMUDA BA anjur Demonstrasi di Masjid Negara esok lepas Pemuda Barisan Alternatif anjur Demonstrasi di Masjid Negara esok selepas Solat Jumaat.

Oleh: ANAKomak

Pemuda Barisan Alternatif (BA) akan mengadakan perhimpunan aman 'Selamatkan Sistem Kehakiman Negara' selepas solat Jumaat (28 September 2007) di Perkarangan Masjid Negara esok.
Himpunan ini kononya diadakan bagi menyatakan ketidakpuasan hati dengan sistem kehakiman di negara ini setelah terbongkarnya satu klip video mengenai konspirasi kehakiman, sepertimana yang didedah mantan Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Anwar Ibrahim, 19 September lalu.

Himpunan ini akan diketuai oleh Ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayub dan Ketua Angkatan Muda KeADILan (AMK), Shamsul Iskandar Mat Akin sejurus selepas solat Jumaat.Sekali lagi PKR cuba membawa kekecohan dengan menjadikan Masjid Negara tempat berpolitik.
Apakah Keadilan sudah tiada alternatif lain dalam meraih simpati dan menarik perhatian orang ramai dalam politik mereka?
Selepas Anwar mendedahkan klip video berupa perbualan antara seorang peguam terkenal yang didakwanya sebagai VK Lingham dengan hakim kanan (insiden pada pada tahun 2002) yang didakwanya sebagai satu konspirasi kehakiman yang merosakkan sistem perundangan di negara ini.

Anwar mendedahkan klip video itu bertujuan mahu tribunal bebas ditubuhkan khas bagi menyiasat intipati perbualan itu yang disyaki sebagai usaha mencatur kedudukan tertentu dalam organisasi kehakiman negara.Usaha itu bagi Anwar satu konspirasi yang melibatkan badan tertinggi yang mana memberi kesan besar terhadap sebarang keputusan dan pelantikan hakim-hakim yang akan mengendalikan kes tertentu.

Jika benar tuduhan mengenai klip rakam itu maka tentunya kerajaan tidak akan teragak-agak untuk menghukum mereka yang terlibat tetapi dasar sebenar perarakan di Masjid negara jumaat ini ternyata lebih cenderung kepada hal peribadi dalaman Parti Keadilan Rakyat.Sebagai rakyat yang prihatin dan sebagai orang islam,kita seharusnya mengelakkan apa jua bentuk majlis yang tidak membabitkan agama tidak diadakan di Masjid.

Hentikanlah niat untuk berkumpul di masjid kerana memperlihatkan kita orang islam yang tidak tahu untuk menghormati tempat ibadah kita sendiri.Masjid tempat beribadah bukan tempat berpolitik!!Apa jua yang berlaku pasti dinanti jumaat ini.Rentak dan adat Pembangkang sebegini memang sudah dijangka.Namun apa yang diharapkan agar tidak membawa kepada keburukan demi keharmonian sejagat.

by nick_paiseh
9/26/07
Delete
Edit
View

PERARAKAN TAKTIK,MUSLIHAT PKR MENGHASUT RAKYAT

by nick_paiseh
9/26/07
Delete
Edit
View

IMPIAN PAS LUCU DAN TAK MASUK AKAL

Tiada ulasan: