MERDEKA!!

MERDEKA!!

Jumaat, 25 Jun 2010

Hancurnya Selangor di Tangan Pembangkang..

Semenjak mengambil alih tampuk pemerintahan di Selangor, semenjak menjadi Menteri Besar Selangor, sudah terlalu banyak kerosakan yang dilakukan oleh Khalid Ibrahim. Malah, inilah hakikat nyata setelah dua tahun lebih PR mentadbir negeri Selangor. Ketahuilah, apa juga yang 'jatuh' ke tangan PR pasti musnah dan rosak.

Contoh paling hampir adalah Selangor yang kini dibawah kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim. Kerosakan dan kehancuran maruah negeri tergadai sudah dengan pelbagai agenda rosak.

Sekadar contoh:

1) Perlombongan pasir di Selangor. Hasil yang diperoleh Kerajaan Selangor hanya sedikit sedangkan kawasan perlombongan semakin luas. Aktiviti yang tidak dikawal menyebabkan tanah kerajaan untuk pembangunan semakin mengecil, yang pasti lombong-lombong buatan manusia makin bertambah.

2) Dasar pemberian air percuma kepada rakyat yang tidak menyeluruh kerana kerajaan Selangor sebenarnya tidak memberi air percuma disebabkan mereka membayar sekitar RM11 juta sebulan kepada Syabas melalui GLC kerajaan Selangor, Kumpulan Darul Ehsan. Maka setiap tahun kerajaan Selangor membayar lebih dari RM100 juta untuk air. Bukankah lebih baik wang tersebut digunakan untuk tujuan lebih bermanfaat kepada rakyat Selangor.

3) Pemberian lesen rumah urut yang telah melebihi 4000. Hari ini kemana-mana pun di Selangor ada terdapat rumah urut. Malahan kedai-kedai tikam ekor tumbuh bagai cendawan.Bila dikaji selidik, jawapan pasti pengusaha rumah urut itu berpartikan DAP.

4) PKNS. Perletakan jawatan Azmin bukan didorong oleh rasa tanggungjawab ke atas apa yang sedang dilakukan oleh Khalid Ibrahim tetapi lebih kepada rasa tidak puas hati Azmin kerana Azmin tidak dapat menggunakan PKNS untuk kepentingan diri sendiri. Jika Azmin Ali menjadi MB Selangor dia juga akan melakukan apa yang dilakukan oleh Khalid Ibrahim atau mungkin lebih tyeruk dari itu.

Ternyata apa yang berlaku di Selangor sekarang ini adalah kerana Selangor di tadbir oleh Pakatan Pembohong. Mereka akan terus berbohong dan terus akan memusnahkan Selangor.
Namun, apa yang melucukan, dalam keadaan gagal mentadbir Selangor, MB Khalid Ibrahim masih ada hati untuk memajukan dan membangunkan Kampung Baru? Alahai Khalid..

Tiada ulasan: