MERDEKA!!

MERDEKA!!

Jumaat, 9 Januari 2009

LUPAKAN PEMILIHAN..

Fokus pada kemenangan subjek utama BN
Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini mengadakan perjumpaan secara tertutup dengan seluruh jentera Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu.
Dalam perjumpaan selama hampir sejam setengah itu, Perdana Menteri mengingatkan anggota jentera supaya memastikan usaha yang berterusan bagi memastikan kemenangan calon BN, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh.

Menurut Abdullah, walaupun pada masa ini gerakan kempen masih belum rancak, namun beliau percaya usaha jentera BN akan ditingkatkan menjelang hari pengundian.

”Saya juga mengingatkan beberapa perkara antaranya supaya jentera kita memusatkan fokus mereka kepada soal memenangkan calon BN dan bukan dengan memikirkan tentang hal-hal lain.

”Bagi ahli UMNO, mereka tentunya tok sah (jangan) fikir tentang pemilihan parti yang akan datang pada Mac ini. Bukan lama, lupakan itu sekejap.

”(Sebaliknya) ingatkan sentiasa kepada tanggungjawab untuk bawa kemenangan kepada calon BN. Insya-Allah kita akan menang,” katanya.

Beliau bercakap pada sidang akhbar selepas pertemuan berkenaan yang diadakan di Dewan Tunku Abdul Rahman di sini. Selain Wan Ahmad Farid, hadir sama di majlis itu ialah Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu, Datuk Ahmad Said.

Sementara itu, Abdullah turut menggunakan kesempatan tersebut bagi menerangkan kepada jentera BN bahawa Wan Ahmad Farid adalah seorang calon yang serius untuk berkhidmat kepada rakyat. Katanya, Wan Ahmad Farid mengambil risiko untuk bertanding dengan sanggup melepaskan jawatan Timbalan Menteri dan Senator.

”Apabila namanya disebut-sebut, saya tanya Wan Ahmad Farid sanggupkah untuk semua itu, beliau dengan pantas kata bersedia.

”Saya tanya mengapa, beliau jawab hanya untuk berkhidmat kepada rakyat selaku Ahli Parlimen di kawasan ini,” katanya.

Diminta mengulas kenyataan Tun Dr. Mahathir Mohamad bahawa pemilihan Wan Ahmad Farid sebagai calon BN adalah pilihan yang salah, Abdullah berkata, bekas Perdana Menteri itu boleh berkata apa sahaja kerana ia tidak relevan kepada BN.

”Kita tahu apa yang kita buat, kita tahu apa kita mahu dan kita akan berjuang habis-habisan untuk memenangi pilihan raya kecil ini,” kata Abdullah.
utusan 9/1/09

1 ulasan:

AZIZAN & HAFIZAH berkata...

jom lawati http://www.jombinabadan.com boleh join affiliate kalau berminat