MERDEKA!!

MERDEKA!!

Selasa, 10 Jun 2008

MAKAN ANGIN KE..TUGAS RASMI???

Saya terbaca dalam sebuah artikel hari ini (2 Jun 2008) yang rombongan kerajaan Pulau Pinang akan ke Hong Kong dan korea untuk bertujuan menjalin hubungan sedia ada dan yang baru dengan ahli perniagaan dan pihak industri di negara dan wilayah itu. Hai la Ketua Menteri Pulau Pinang sorang ni… rombongan delegasi kerajaan Pulau Pinang ni pergi untuk tugas rasmi ke atau nak makan angin. Agak-agakla pun kalau nak makan angin free, sehingga sanggup menggunakan duit rakyat.

Kita boleh fikir secara rasionalnya delegasi yang akan ke Hong Kong dan Korea kerana kesemua yang terlibat dalam kunjungan kedua negara ini adalah berbangsa Cina. Anda ingin tahu siapa yang akan terlibat dalam program lawatan melancong sambil menghabiskan duit kerajaan Pulau pinang ini? Akan saya senaraikan satu persatu. Mereka adalah Lim Guan Eng, disertai isterinya Betty Chew, Pengerusi Jawatankuasa Eksekutif Lembaga Pengarah invest Penang, Dato’ Lee Kah Choon, ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi; ahli Parlimen Bukit Bendera, Liew Chin Tong dan ahli Parlimen Bukit Mertajam, Chong Eng.

Sepatutnya Lim Guan Eng perlu membawa Exco dari kaum Melayu dan India sebagai menunjukkan bahawa masyarakat Malaysia terdiri daripada pelbagai kaum dan melambangkan bangsa Malaysia. Tetapi jika dilihat dari mereka yang mengikuti rombongan Lim Guan Eng ini adalah mereka yang sememangnya rapat dengan beliau. Ini adalah salah satu rupa sebenar Lim Guan Eng selama ini yang dinantikan oleh rakyat Pulau Pinang. Syabas rakyat pulau Pinang kerana memilih seorang pemimpin yang suka bersuka ria.

Selama memerintah negeri pulau Pinang, apakah pembaharuan yang telah dilakukan oleh Lim Guan Eng selama ini. Anda fikirkanlah sendiri…..

Tiada ulasan: