MERDEKA!!

MERDEKA!!

Khamis, 27 September 2007

Pesanan Buat Penyokong PAS

Assalamualaikum,

Aku cuma nak kasi tips kepada semua balaci dan pecacai PAS sebelum pilihanraya ini.
Bukannya apa cuma kerana kesian kat korang sebab selalu kena kencing haprak dengan pemimpin PAS.
Biasanya dalam setiap pilihanraya PAS akan janjikan macam-macam termasuk wang sebagai bayaran setiap kerja-kerja yang dibuat dari memasang poster,bawa pengundi , jadi spy dan banyak lagi.
Dalam setiap pilihanraya kecil konco-konco PAS akan buat survey dari bebudak yang buat kerja untuk UMNO dalam pilihanraya , terutamanya tentang ganjaran yang diperolehi dari setiap tugasan.
Biasanya sebelum kerja dibuat bebudak ini semua akan dijanjikan bayaran yang lumayan misalnya RM20 semalam + nasi bungkus (dlm foam putih) + air mineral (tapi selalu drinking water sebab lebih murah) kalau nasib baik adalah air kotak/tin.
Biasanya budget yang diperolehi oleh ketua atau incharge tu agak besar , tapi sebab nak dapat untung bahan-bahannya kena cari yang paling murah.

Tugas pada malam itu biasalah , panjat-memanjat untuk pasang poster musibat musibat PAS yang bertanding.Seperkara yang perlu korang ingat ialah kena minta duit CASH dalam ertikata lain semua urusan yang berkaitan dengan wang perlu dilakukan secara CASH.
Sebabnya ialah kalau PAS janji nak bayar upah lepas pilihanraya , alamat kantoi lah tuu.Kalau PAS tak nak bayar secara TUNAI , lupakan saja jangan nak memandai –mandai percaya kat jonggos-jonggos PAS yang poyo poyo tu.

Ini dari perkongsian pengalaman dari pekerja-pekerja pilihanraya dari orang setempat, iaitu bayaran yang diterima adalah terlalu kecil berbanding dangan apa yang dijanjikan dan kerja yang teruk.Aku masih teringat ada sekumpulan budak remaja yang mengadu tentang PAS yang mungkir janji.
Janji kata beri sehari RM20 tapi lepas pilihanraya dapat seorang RM40 untuk upah kerja selama seminggu.Kata bebudak tu “ Kami tobat tak buat kerja untuk PAS dah ….pembohong!Janji lain tapi bagi lain …….baik kami tolong UMNO lagi bagus,kompom-kompom masyukkk..!"lalu aku pun menjawab….."BARU KOGHANG ADA AKAI..!"!

Jadi , mesej ini adalah penting kepada semua balaci yang nak dan bercadang nak Bantu Pembangkang buat keje.. supaya difikir-fikir kan …
Jangan terpedaya dengan janji kosong puak PAS mahupun kroni-kroninya yang lain.(PKR @ DAP)
Dengan sehari RM20 bukannya boleh kaya ! tapi hasil duit itu kalau buat makan buat tambah penyakit dalam badan aje.Adakah nilai diri kalian sekadar sebungkus nasi , air mineral dan wang RM20 ????Jangan tertipu beb..

Jadilah insan yang cemerlang,gemilang dan terbilang.yakin boleh..gemilang!!!

ANAKomak....key ell

Tiada ulasan: