MERDEKA!!

MERDEKA!!

Jumaat, 1 Oktober 2010

GEMPAR! BUKTI AZMIN NAK BUNUH KARIER POLITIK KHALID GAGAP!!!



Terdedahnya rakaman audio perbualan Ketua Reformis tentang agenda pembunuhan politik TS Khalid Ibrahim oleh Azmin disambut dengan senyum oleh ramai kenalan PKR. Minum malam tadi kedai Ad-Deen Taman Melawati; ramai ahli Gombak dan Ampang tertawa sesama sendiri dengan pendedahan rakaman ‘lama’ yang membayangkan Azmin akan menikam secara politik TS Khalid dari belakang. Memang busuk perancangan Azmin Ali ini.

Sayangnya, Azmin tak pernah nak tengok gelanggang sendiri. Di Gombak, ramai juga kenalan PKR yang bersiap nak membenam Azmin yang kelihatan terlalu sombong, bongkak, takabbur dan ujub dengan hubungan ‘istimewa’ nya bersama Anwar. Semua dilibatkan nama Anwar. ‘Saya membawa agenda Ketua Umum. Siapa bersama Ketua Umum di saat susah dan senang? Siapa? Kalau tidak ada saya; Anwar sudah lama jadi korban politik’. Ini suara Azmin sendiri yang berbicara dengan perwakilan ranting Gombak di sebuah kelab sekitar Melawati. Garang bunyi Azmin. Siap dengan amaran; Cabang Gombak memang BODOH kalau menolak saya. Saya adalah pelapis parti. Pemimpin yang telah diuji dalam segala segi.

Azmin nak bunuh TS Khalid. Nak bunuh Zaid. Nak tikam semua orang yang tak selari dengan cita dan aspirasi Ketua Umum. Azmin dah naik level – ‘pembunuh bersiri’ dalam politik PKR. Azmin nak jadi ‘serial killer’ kepada banyak pemimpin dalam PKR yang menganggu gugat kedudukannya. Setelah TS Khalid beri 2/3 projek PKNS kepada rakan baik Azmin; dia masih nak bunuh TS Khalid. Apa jenis ahli politik macam Azmin ini?

Orang tua selalu berkata – ‘orang memberi kita merasa; orang berbudi kita berbahasa’ tak ada dalam KAMUS POLITIK Azmin. Tak ada. Orang memberi, aku ambil; namun bunuh tetap ku bunuh juga. Ini strategi Azmin. Inilah yang berlaku kepada TS Khalid.

TS Khalid bukan ‘pemain politik’. Sebab itu Azmin dapat menarik ‘pemikir politik’ kem Khalid ke pusat. Nik Nazmi sudah jadi ‘gangster politik’ kepada Azmin. Siapa cakap, Nazmi balun. Pergi SINAR HARIAN, Azmin bersama Nik Nazmi balun Zaid tak cukup tanah.

Azmin sebenarnya sudah mencipta ramai musuh politik di dalam PKR. Ramai. Ramai yang dia terajang. Dia tikam. Dia pinggir. Dia lenyapkan. Dia ketepikan. Tanpa dia sedar, dia sudah mencipta satu generasi PKR yang akan pangkah dia semula. Ok, kalaupun Azmin menang kali ini – tapi suara tidak puas hati dalam PKR akan kekal menjadi ‘duri’ kepada Azmin.

Didedahkan oleh Blogger Gelagat Anwar

Tiada ulasan: