MERDEKA!!

MERDEKA!!

Isnin, 5 Mei 2008

Bercakap Tentang Melayu…Hanya UMNO & PAS yang Layak.

Renungkalah...
Dua hari selepas satu persetujuan peringkat pegawai antara pas/umno/pkr menyatakan persetujuan yang sama. Bagi jejaka kalau ia isu melayu/islam maka yang layak dan setanding untuk duduk semeja bagi mengatasi masalah melayu hanyalah parti PAS/UMNO sahaja kerana secara semulajadinya kedua-dua parti tersebut merupakan tunjang utama kelompok melayu terluas dalam sistem parti melayu negara.

Kedua-dua parti ini merupakan arah tuju utama orang melayu memilih konsep dan corak pilihan malaysia untuk masa depan. PKR bukan parti melayu. berdasarkan kepada penglibatan PAS/UMNO/PKR, Parti PKR yang ada sekarang merupakan parti berbilang kaum,campuran ideologi yang berbeza, agama berbeza dan pendapat berbeza. Maka ia tidak layak hatta untuk datang mesyuarat pun membincangkan soal ketuanan melayu/islam.

Perjuangan PKR adalah kesinambungan perjuangan sekularisme sama seperti perjuangan pancasila soekarno. sama seperti perjuangan agama din illahi di India. Bebas, hak asasi, keterbukaan, liberalisme, semua agama sama, dan babilisme !

Prinsip jus soli (hak sama rata) dalam pembentangan Malayan Union 1946 dulu, kini dikitar semula dalam bentuk yang lebih gila kelolaan Anwar Ibrahim. Kalau dulu prinsip jus soli melibatkan kerakyatan..kini perjuangan PKR lebih menjerumus ke arah penghapusan secara halus tapi menikam hak-hak melayu/islam !

Mungkin lebih gila sekiranya PKR memerintah hak asasi agama menjadi agenda perjuangan mereka. maka banyaklah Lina Joy, Haryati, Aisha Bukhari dalam masyarakat melayu sekiranya PKR naik memerintah.

Tatkala Khalid Ibrahim naik menjadi MB selangor, babi merupakan perjuangan utama PKR. Babi bukan makanan melayu, babi bukan playstation melayu, babi bukan ekonomi melayu...babi adalah ekonomi cina, makanan cina dan permainan cina dan selayaknya Jejaka mengiktiraf bahawa PKR bukan parti secara total perjuangkan melayu.

PKR anti melayu, anti hak melayu, anti keagungan kuasa islam dan Anwar telah menyebut dalam perhimpunan di Kg Baru bahawa beliau mahu menegakkan satu konsep 'ketuanan rakyat' dan menghapuskan 'ketuanan melayu'. Anwar Ibrahim adalah ciri-ciri marabahaya melayu yang kerana demi kuasa Anwar sanggup memecah-belahkan umat melayu.

Anwar punyai sindrom diktator melayu tatkala secara paksa memaksa Hj Hadi Awang menandatangani surat penghapusan 'kelangsungan melayu/islam' dalam persetujuan penubuhan pakatan rakyat.


Anwar turut mempunyai rekod pada 20 september 1998 di Masjid Negara di mana beliau bersetuju menghapuskan kuasa raja-raja melayu.

Dua minggu lepas, Wan Azizah secara rasmi menolak negara islam !!!!

Dua kelembai pasangan suami isteri ini adalah paksi dikalangan masyarakat menghilangkan kuasa orang melayu/islam dan menegakkan ketuanan Cina, India dan Kristus !!!!!!!!!

Maka Jejaka sarankan agar permuafakatan melayu hanya dibincang oleh orang yang layak iaitu PAS dan UMNO, dan bukannya PKR yang memperjuangkan hak bangsa Cina, India, Hindu, Kristian dan lain-lain lagi yang tidak lupa babiisme !!!!!

PKR berkonsepkan perjuangan bohsia. semua dia layan semata-mata memenuhi tuntutan jimak politik bangsat dia sahaja !

Tiada ulasan: