MERDEKA!!

MERDEKA!!

Rabu, 14 November 2007

SKANDAL RASUAH MOHD EZAM

SKANDAL RASUAH MOHD EZAM




Siapa lebih rasuah? Ezam pengerusi GERAK perlu lebih telus

Anak didik kesayangan Anwar yang paling rasuah

Ceramah Ezam mengenai rasuah dalam forum rasuah pada 4 November International Hotel menggambarkan dirinya yang cakap tidak serupa bikin.

Ezam memulakan perbincangan isu rasuah dengan usaha memusatkan perhatian khalayak ke atas pandangan Ibnu Khaldun dalam kitab al-Mukaddimah yang merumuskan bahawa, punca rasuah berlaku apabila pemerintah ghairah kepada budaya kemewahan.

Katanya usaha menumpaskan rasuah perlu bermula daripada 'ruling class' kelas penguasa. Ezam secara tegas bersetuju menyandarkan hujahnya ke atas ucapan Raja Dr Nazrin Julai lalu tentang isu yang sama. Raja Nazrin berkata rasuah berpunca daripada pemimpin negara. Hal integriti nombor satu, dan ketrampilan itu pula nombor dua dalam kepimpinan kita.

Ezam dan GERAK buat kajian siasat kepada Raja-raja

Jika Ezam benar-benar percaya akan rasuah bermula dari pemimpin dan bersetuju dengan kenyataan raja Nazrin, Ezam patut kaji rasuah di kalangan raja-raja. Adakah tidak ada?

Tanya mana MB atau PM atau mantan PM dan perbendaharaan. Bahkan kita tidak harus lupa berapa puluh juta duit rakyat terpaksa diguna untuk membayar hutang kasino di London kerana karenah seorang raja suatu ketika dulu.Siapa dapat kontrak binaan Istana Negara yang baru? Ezam sepatutnya membuat kajian dan pendedahan ini. Jangan pilih kasih!!!.

Pendedahan Lokman Nor Adam bahawa Ezam adalah perasuah.

Bagaimana pula pendedahan Lokman Nor Adam mengenai rasuah yang Ezam sendiri amalkan? Mengapa Ezam tidak berani bersumpah Al Quran seperti yang dilakukan oleh Lokman Nor Adam di Masjid negara?

Pembangkang memang pandai bermuka-muka! Ada pepatah inggeris yang menyebut
PEOPLE WHO LIVE IN GLASS HOUSES SHOULDN’T THROW STONES”.

Laporan kepada BPR

BPR sepatutnya menyiasat kes ini. Semua maklumat dan bukti yang didedahkan merupakan cukup mendakwa Ezam Mohd Nor. Lokman Nor Adam mesti dipanggil semula sebagai saksi utama.

Jika video Lingam dikatakan pada tahun 2001, maka kes rasuah Ezam ini masih relevan.
Tunggu pendedahan seterusnya mengenai rasuah Ezam dan para pemimpin PKR suatu ketika dulu.-dipetik dari:
http://www.masterdedah.com/

Tiada ulasan: